elementary OS Luna na ideapad Z500

Wolny weekend poskutkował poklikaniem troche w nowym komputerze i obok Windowsa 8 mam 64-bitowy elementary OS Luna. System bazujący na debianie konkretnie na ubuntu 12.04. Prosty jak kij od szczotki, a posiadający wszystko co mi do szczęścia potrzebne. Instalacja standardowa jak na maszynie z windowsem 8 (trzeba w biosie pozmieniać system bootowania) i tu pierwsza niespodzianka - nie ma prawego kliku na touchpadzie. Wujek google szybko rozwiązał problem prosty skrypt naprawia ten problem https://github.com/leodido/elantech-clickpad-fix.


Potem już standardowo dograłem kodeki i czcionki MS

sudo apt-get install ubuntu-restricted-extras

łącznie z Tahoma co by Facebook dobrze wyglądał i hokej.net sie nie rozjeżdżał

wget http://download.microsoft.com/download/office97pro/fonts/1/w95/en-us/tahoma32.exe
mkdir tahoma
cp tahoma32.exe tahoma/
cd tahoma/
cabextract tahoma32.exe
sudo chmod a+r,a-wx,u+w *.TT?
sudo mkdir /usr/share/fonts/truetype/tahoma
sudo cp *.TT? /usr/share/fonts/truetype/tahoma
sudo fc-cache -f -v

Kolejny krok to instalacja javy

sudo add-apt-repository ppa:webupd8team/java
sudo apt-get update && sudo apt-get install oracle-java7-installer

Libre Office

sudo add-apt-repository ppa:libreoffice/libreoffice-4-0 -y
sudo apt-get update
sudo apt-get install libreoffice libreoffice-l10n-pl

Google Chrome pobrałem jako paczkę deb i zainstalowałem przez Centrum Oprogramowania. Podobnie Skype i usługi przechowywania danych w chmurze Dropbox i Copy (o chmurze pewnie jeszcze kiedyś przyjdzie czas, bo warto i coś napisze). I tyle system działa szybko stabilnie i bez zarzutów ma wszystko co potrzeba mojej żonie do pracy i mi do rozrywki.
Jutro zaatakuje drukarkę i skaner, a póki co kilka zrzutów ekranu.



Aaa bo bym zapomniał i ustawiłem ulubioną tapetę na chłodne dni zdjęcie wykonane podczas urlopu w Portimão.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz